Velkommen i Husum Menighedsbørnehave

Velkommen til Husum Sogns Menighedsbørnehave

Velkommen.

Vi håber, at I her kan få svar på eventuelle spørgsmål.

Nøgleordene i vores målsætning er blandt andet tryghed, omsorg, gode relationer og læring.

Børnehaven er som menighedsbørnehave tilknyttet Husum kirke og er en selvejende institution indviet 27.november 1948.

Indkøring af nye børn:

Vi forventer at forældrene er med den 1. dag. De 2 efterfølgende dage forlader forældrene barnet kort i børnehaven. Aftal nærmere med personalet

I løbet af de første dage i indkøringsperioden, holder vi en kort opstartssamtale omkring barnets hverdag, trivsel og udvikling, da det er vigtigt vi har et fælles fokus på barnets trivsel, læring og udvikling.

Vi har forskellige roller og ansvar som forældre og pædagoger og samtalen medvirker til at klargøre disse forventninger. I har her mulighed for at fortælle om barnet, er der noget vi skal være ekstra opmærksomme på, samt om der noget som kan være vigtigt for os at vide?

Vaske hænder:

Alle børn skal vaske hænder når de kommer om morgenen og igen når de går hjem om eftermiddagen.

Legetøj:

Må gerne medbringes. Børnehaven kan dog ikke tage ansvaret for ting, der bliver ødelagt eller forsvinder.

Ble:

Børn der ikke er renlige, skal selv medtage bleer og det skal ikke være ”up&go”.

Kontakt til hjem og arbejdsplads:

Hvis I skifter telefonnummer, adresse eller arbejdsplads, skal børnehave have besked.

Forældresamtale:

Hvis I har behov for en længere samtale i fred og ro med personalet på jeres barns stue, har I mulighed for at aftale tid for en samtale. Vi tilbyder en 3 års samtale og en før skolestart samtale.

Forsikring:

I skal selv sørge for en ulykkesforsikring, da børnehavens forsikring ikke dækker barnet i børnehaven.

Beskedne regler som vi håber I vil huske:

I tager selv tøjet af barnet om morgenen og følger det ind på stuen. Og siger god morgen til personalet. Først herefter påtager børnehaven sig ansvaret for barnet.

Hvis andre end forældrene henter barnet, skal der gives besked på forhånd.

Regntøj, støvler, sko, hjemmesko, vanter og lign. skal mærkes tydeligt med navn.

Jakker må ikke indeholde snore og halstørklæder er forbudt (p.g.a. kvælningsfare)

Sørg for at der ligger skiftetøj og regntøj i stofposen på barnets plads.

Husk at læse på tavlerne ved stuerne.

Husk at oprette jer på Aula, hvor i kan følge med i jeres barns aktiviteter, udflugter og se nyhedsbreve samt dit barns billeder. Det er vigtigt at opdatere jeres barns stamkort.

Vores velkomst folder, hvor alle starts informationer er samlet kan læses her under.

Se bilag

Velkomstfolder

Shape Created with Sketch.